Náhledový obrázek článku

Staré bankovní reklamy – přesvědčily by nás i dnes?

Veronika Cvejnová

Staré bankovní reklamy vás jistojistě pobaví mnohonásobně více než ty současné. I když původně bylo v reklamách více textu a technologie ještě nebyly tak vymakané, měly staré reklamy něco do sebe. Byly originální, zajímavé a dokázaly opravdu zaujmout. Na některé z nich možná vzpomínáte dodnes, jiné upadly v zapomnění. Tak si pojďme připomenou ty nejlepší a zasmát se!

Mnohé banky, pojišťovny a spořitelny vsadily na jednu kartu – originální vtipnou reklamu, která by jim přivedla nové klienty. Ale ruku na srdce, dokázaly vás nějaké reklamy opravdu přesvědčit o změně banky? Ať už to je jakkoliv, některé se opravdu povedly a v naší paměti zůstávají dodnes.

Například jedna z nejznámějších bankovních reklam od České spořitelny z roku 1998. Podívejte se a zavzpomínejte na časy starých dobrých reklam!

Staré bankovní reklamy

Reklama od České spořitelny z roku 1998

Na Vánoce roku 1998 přišla Česká spořitelna s přívětivou reklamou plnou důvěry. Děkovala tak svým klientům za přízeň v roce 1998 a přála jim do nového roku mnoho zdraví, štěstí a finanční pohody. Nevím jak vy, ale já si na tuto reklamu dodnes dobře pamatuji.

Buřinka od České spořitelny 1998

Stará bankovní reklama od ČS Stavební spořitelny na spoření s Buřinkou. Typická česká domácnost, rytmická hudba a lákavá reklama na spoření, které vám pomůže splnit jakékoliv vaše přání!

Reklama na stavební spoření od ČS z roku 1995

Jak se zdá, Česká spořitelna byla velmi aktivním producentem reklam. V roce 1995 vystihla atmosféru na vesnici a vtipně zpropagovala své stavební spoření. Diváci se tak dozvěděli, že mohou bydlet lépe a mnoho z nich se opravdu rozhodlo pro sjednání stavebka.

Reklama Českomoravské stavební spořitelny 1994

Ani Českomoravská stavební spořitelna nezahálela a v roce 1994 vysílala reklamu na spoření s liškou. Liška byla v té době velmi oblíbená, dávala divákům pocit jistoty a důvěry. Banka v reklamě vsadila na slavnostní hudbu a rýmy. A jaký měla úspěch!

Hypoteční banka zkracovala

Hypoteční banka byla typická svými kreslenými reklamami, které se však mnoha lidem moc nelíbily. Banka dávala důraz na to, že je specialista na hypotéky. Touto reklamou informovala diváky, že zkracuje své jméno z Českomoravská hypoteční banka pouze na Hypoteční banka. Novým a brzy rozšířeným sloganem se stalo: "Zkraťte si cestu domů."

IPB Banka vsadila na lva

IPB banka vsadila na sílu lva a dávala lidem jistotu, že se stane jejich silným partnerem ve světě financí. Nabádá diváky, aby sledovali lva, než prodají své finance. V reklamě jednoznačně vede mluvící lev.

IPB Banka a platební karty

IPB Banka v roce 1997 vysílala reklamu na platební karty přizpůsobené potřebám každého. Ať již pro studenty, právníky, umělce, maminky na mateřské, IPB banka měla správnou platební kartu pro každého. A taky vychytané animace, to se musí nechat.

IPB Pojišťovna měla Filipa

V reklamě IPB Pojišťovna informuje, že pojišťuje velké firmy i jednotlivce. Pojišťovna se také pyšní silným finančním zázemím. Podívejte se sami na reklamu IPB Pojišťovny, nechali byste se tenkrát pojistit?

Reklama České pojišťovny na životní pojištění

I Česká pojišťovna vydávala na tu dobu moderní reklamy. Mezi ně patří i reklama na životní pojištění s keramickými prasátky. Oceňujeme na ní zejména závěrečný slogan: "Naše životní pojištění je víc než spoření!"

Wüstenrot

Ani Wüstenrot se nedržela v pozadí a v roce 1995 překvapila diváky reklamou na stavební spoření a optimální tarif Wüstenrot.

Jak vznikala reklama?

Vývoj reklam šel ruku v ruce s vývojem marketingu a obsahové strategie.
První reklamní sdělení bylo dle historiků vytesáno do kamene již 2 000 př. n. l. starými Egypťany. Již velmi brzy potom byly reklamy zaznamenávány na papír.

První tištěná reklama vznikla v roce 1472 v Anglii a nabízela modlitební knížku. S prvními billboardy se pak mohli lidé setkat o 400 let později.

Obsahová strategie byla využívána již v 19. století. Například v roce 1801 používalo pařížské knihkupectví Librairie Galignani ke své propagaci obsahovou strategii. Otevřelo si čítárnu, tvořilo vlastní knihy a vydávalo noviny.

Dokonce také v románu Julese Vernea z roku 1873 se údajně objevil první reklamní product placement, konkrétně v příběhu Cesta kolem světa za 80 dní uvedl několik skutečných dopravních podniků.

A konečně první televizní reklama pak spatřila světlo světa v roce 1941. Propagovaly se v ní hodinky Bulova a firma za tuto reklamu zaplatila pouhých 9 dolarů.

V současné době se reklamy přesouvají hlavně na internet, kde mají firmy lepší možnost na zacílení zákazníka. V televizích se ale stále můžeme setkat s originální bankovní reklamou, která je u velké části publika oblíbená. Podívejme se například na Air Bank. Reklamami této banky se inspirují i ostatní české banky.

Nejlepší bankovní reklamy po roce 2000

V únoru roku 2015 proběhl výzkum společnosti GfK Czech, který následně představil uživatelsky nejlépe hodnocené reklamy.

Air Bank na prvním místě

"Češi do toho!" Tato reklama od Air Bank se umístila na prvním místě ve výzkumu společnosti GfK Czech z února 2015.



Komerční banka na druhém místě

Druhé místo obsadila kampaň Komerční banky na Optimální půjčku bez poplatků.

GE Money Bank zabodovala s kocourem

I reklamu s kocourem kampaně GE Money bank si lidé dobře vybavovali a dostala se tak do první trojky dle výzkumu GfK v roce 2015.

Se svými reklamami také výrazně pokročila Česká spořitelna. Jednou z nejlépe hodnocených reklam ve výzkumu je právě také reklama od České spořitelny "Již 190 let jsme vám blíž."

A jaká bankovní reklama vás zaujala nejvíce? Líbí se vám spíše ty staré, původní reklamy nebo máte v oblibě moderní krátké spoty?

Srovnání běžných účtů 2024

Komentáře

Zatím žádný komentář, buďte první!

Napsat komentář

KomentářKomentáře ručně schvalujeme. Proto buďte trpěliví, než se váš komentář zobrazí. Díky.
Jméno
Email
Srovnání běžných účtů 2024