5 tipů jak napsat ještě lepší článek – Titulek
Tomáš Korábečný
První příspěvek v DuoAkademii se bude týkat krále všech článků. Tím je titulek. Kde se zobrazí a jak ho napsat co nejlépe (až neodolatelně)? To jsem se snažil vypíchnout na následujících řádcích. Možná už některé z tipů znáte, ale osvěžit si mysl není na škodu.
Titulek – důvod, proč si něco přečíst
Titulek je někdy důležitější než samotný obsah. Proč? Protože když článek nezaujme titulkem, nikdo si ho nebude číst. To platí u novin, časopisů i článků na webu.
Naším cílem je díky dobře psaným titulkům dostat lidi k nám. A potom jim naservírovat kvalitní obsah.
4 způsoby, jak své titulky zlepšit
Využij kouzlo čísel
Lidi jsou často iracionální. Je dokázáno, že víc lidí ve vyhledávání proklikne titulek s číslem než bez něj. Nemusí nás zajímat proč. Důležité je s tímto faktem pracovat.
Podle mého zní líp "5 důvodů, proč se k nám i Vy budete vracet" než "Většina lidí se k nám pravidelně vrací".
Začněme tedy čísla v titulcích více využívat. Ale zase všeho s mírou.
Vyzvi čtenáře k akci
Stejně jako jsme iracionální, jsme i snadno ovlivnitelní. Použitím výzvy k akci např. slovy "získejte", "využijte", "ušetřete" či "navštivte" katapultuješ svůj článek o několik tříd výš.
Příklad: "Poskytujeme služby na celé Moravě" vs "Využijte našich služeb ve 13 moravských městech!"
Uveď hlavní výhodu
A buď konkrétní. V článku o bonusu napiš jeho výši. V článku o nějaké akci zmiň, že je to levnější o 20%. Do titulku recenze bude největší zbraň recenzované služby či produktu.
Fajn příklady z našich článků (výhoda tučně): "Vydělejte nakupováním na Plnapenezenka.cz", "Zonky.cz – lidé půjčují lidem", "Získejte u mBank bonus 500 Kč za nový účet", "Úspora času a peněz – Vratnépeníze.cz"
Důležitá je inspirace
I když nejsme bulvár, klidně se inspiruj na Super.cz. Jejich zaváděcí titulky dole na Seznamu snad ani nejde neprokliknout :)
Kde se titulek zobrazí
Rychlá rekapitulace
- Piš v titulcích čísla
- Vyzývej čtenáře k akci
- Uváděj největší výhody
- Když kdekoliv čteš, všímej si titulků